Sunday, October 30, 2011

Belajar memfokus...

Gambar yang diberi di bawah membuatkan saya salah tanggapan. Saya telah menguji fokus saya dengan membariskan tin dan kamera dalam satu barisan. Dah macam askar kata sifu saya... cis...

"salah ni mana satu tin lagi. letak atas meja. Ambik gambar dari depan tin tu. jgn sebari macam askar ni. Letak seolah-olah 3 baris yang berbeza. A letak kat baris satu. B letak kat baris kedua tapi 6 inci ke belakang dan C letak pada bris ketiga 6 inci dibelakang B. Jadi kalau lihat dari depan seolah-olah ketiga-tiga tin ni sebaris"

Komen sifu bila saya susun tin atas lantai sebaris...

Nampaknya... saya kena susun tin cara baru pula...

Abis kemek kemek tin susu anak saya kerjakan usai saya berlatih menembak nih... isk isk isk...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment